6. dubna 2016

Alternativní text obrázku
Včera na zámku Jemniště začalo natáčení dobového dramatu Interlude in Prague (Mezihra v Praze), které bude v České republice probíhat do 13. května. Fiktivní příběh filmu je založený na skutečných událostech ze života Wolfganga Amadea Mozarta odehrávajících se v Praze v roce 1787 a spojených zejména se vznikem opery Don Giovanni. Snímek vzniká v britsko-české koprodukci. Produkce má základnu v barrandovských studiích, ale většinu z celkem třiceti natáčecích dnů se bude filmový štáb pohybovat po celé České republice, a to v historických lokacích jako jsou zámky Libochovice, Ploskovice, Jemniště, klášter v Doksanech či zámek v Českém Krumlově. Ten bude díky unikátnímu prostoru barokního divadla představovat interiéry Nosticova (nyní Stavovského) divadla v Praze, ve kterém Mozart v lednu roku 1787 dirigoval operu Figarova svatba. Nadšení diváků a vřelé přijetí Mozarta v Praze pak bylo příčinou pro vznik jeho další opery, Don Giovanni.
Obrázek interlude3.jpg
Film Interlude in Prague produkují Huw Penallt Jones (za britskou společnost Productive International) a Hannah Leader v koprodukci s českou společností Stillking Films. Producenti svůj snímek propagují jako „mix milostného dramatu ve stylu filmu Zamilovaný Shakespeare s tragickým koncem Nebezpečných známostí“. Dobový snímek vzniká podle scénáře Briana Ashbyho v režii Johna Stephensona (Farma zvířat, The Christmas Candle), za kamerou bude stát Michael Brewster (který byl například kameramanem druhého štábu na všech filmech série Harry Potter). Filmovou výpravu má na starosti Luciana Arrighi, držitelka Oskara za film Rodinné sídlo (Howards End) z roku 1992 a specialistka na dobové snímky, jako například Božská Julie (Being Julia), Jak je důležité míti Filipa (The Importance of Being Ernest), Anna a král (Anna and the King) či Rozum a cit (Sense and Sensibility). „Interlude in Prague kombinuje krásy Čech 18. století s výjimečností Mozartovy hudby. Brian Ashby napsal působivý scénář, který obsahuje vášně, smutky, zajímavé postavy a tragický konec – ingredience blízké současným divákům na celém světě. A z nich režisér John Stephenson namíchá krásný film,“ řekl producent Huw Penallt Jones pro Variety (10. únor, 2016). V České republice produkce s filmovým štábem o 175 lidech utratí během natáčení téměř 190 milionů korun. „Devadesát procent štábu tvoří místní filmaři a ti jsou nadšeni, že se budou podílet na vzniku tohoto filmu. Vždyť se jedná v podstatě o český příběh,“ řekl David Minkowski, koproducent za Stillking Films. Ve filmu se objeví herci James Purefoy (John Carter: Mezi dvěma světy/John Carter), Aneurin Barnard v roli Mozarta (seriál Bílá královna/The White Queen), či Samantha Barks (Bídníci/Les Miserables). Vycházející hvězda Morfydd Clark, která hrála například v dobovém dramatu Love & Friendship, se objeví v roli Zuzany Luptákové, osmnáctileté sopranistky, která se i přes vášnivou aféru s Mozartem musí provdat za jiného muže. V dalších rolích se objeví  Ade Edmundson (Ade in Britain, Guest House Paradiso, Bottom) a Charlotte Peters (Krvavý obchod/Pound of Flesh). Po jejich boku si zahraje i řada českých herců, mezi nimi Klára Issová, Jiří Mádl nebo Kryštof Hádek.

„České lokace jsou vyhledávané filmaři z celého světa pro svou různorodost a univerzalitu, nicméně už není tak běžné, aby ‚hrály‘ samy sebe ve své autentické podobě. Věřím, že je to mimo jiné výsledek filmových pobídek, které poskytuje Česká republika prostřednictvím Státního fondu kinematografie. A to, že k nám stále častěji přicházejí produkce, jejichž příběhy jsou s našimi lokacemi a prostředím spjaté, je s tímto trendem spojené,“ uvedla Ludmila Claussová z Czech Film Commission. „V tomto projektu se objeví konkrétně Praha, stověžatá, reálná, a navíc spojená s nádhernou hudbou a světoznámým Mozartem“ dodává Claussová. Podle Heleny Bezděk Fraňkové, ředitelky Státního fondu kinematografie, přivádějí filmové pobídky do České republiky rok od roku více projektů, zaměstnanost v sektoru roste a roční útrata zahraničních štábů (v roce 2015 více než 4 miliardy korun) se začíná přibližovat číslům před rokem 2004, než u nás došlo k postupnému propadu objemu produkce. „V současné době projednává Senát novelu audiovizuálního zákona, který už loni v červnu schválila vláda a letos v březnu i Sněmovna. Novela upravuje mimo jiné systém filmových pobídek tak, aby byl pro stát i pro producenty mnohem pružnější a efektivnější. Ti si budou moci podávat žádosti o pobídky průběžně a ne jen jednou v roce. Tím jsme v minulosti bohužel přicházeli o nemalé investice. Od změn, které právě včera propagoval i pan premiér Sobotka přímo v Hollywoodu, si slibujeme stabilní systém filmových pobídek a více velkorozpočtových projektů i mezinárodních koprodukcí.“ uvedla Bezděk Fraňková.


Synopse: Unaven dokazováním svého talentu Vídeňské smetánce se Mozart vydává do Prahy na pozvání barona Saloky, marnivého a sebestředného aristokrata. Mozart, dojat nadšeným přivítáním a oceněním českým publikem, začne komponovat operu Don Giovanni. Nicméně Mozartova nekonvenční přítomnost v Praze spustí sérii dramatických událostí s tragickým vyústěním. Zuzana Luptáková, mladá a krásná sopranistka zaslíbená Salokovi, se s Mozartem zaplete a vášnivě se do něj zamiluje. Barona pohltí neutuchající hněv, který ho dovede k bezcitné brutalitě a vraždě. V zamotané síti vášní a násilí je drama protkáno úžasnou hudbou z opery Don Giovanni.