11. října 2017

Alternativní text obrázku
Od letošního podzimu mají na Moravě filmaři dveře dokořán. Po Zlínském kraji, který nedávno schválil desetimilionový dotační program na podporu audiovizuální tvorby, vznikl nyní ve spolupráci města Brna a Jihomoravského kraje Jihomoravský filmový nadační fond disponující pro rok 2018 stejnou částkou 10 milionů korun.
Obrázek marie_terezie_julie_vrabelova_ceska_televize_lva.jpg
Vznik fondu schválilo zastupitelstvo města Brna 4. října. Finanční prostředky mají primárně motivovat filmaře, aby Brno a jihomoravský region volili jako lokaci pro natáčení širokého spektra audiovizuálních snímků, ať už celovečerních filmů, seriálů či krátkých online sérií. Výběrem lokality filmaři přispějí k propagaci Brna a regionu, samotné natáčení pak pomůže vytvořit pracovní místa v kreativním průmyslu a přináší impuls celé místní ekonomice. „Brno tím zároveň drží krok s dalšími městy České republiky. Filmové fondy obdobného rozpočtu již fungují v Praze a nově rovněž ve Zlíně. Vznik fondu plánují i v Ostravě,“ vypočítává manažerka Filmové kanceláře Brno Ivana Košuličová. „Brno se tímto činem profiluje jako moderní kulturní metropole. Chceme si budovat značku 'film friendly' regionu, kam se filmaři rádi vracejí a spolupracují s místními institucemi a profesionály.“ Filmovou kancelář zřídilo město letos v únoru. Má přilákat audiovizuální produkci, reprezentovat region jako atraktivní destinaci pro filmovou výrobu a sloužit filmařům jako kontaktní místo ohledně možností natáčení. Nadační fond pro ně má být další pobídkou, aby se pro natáčení v regionu rozhodli. Město i kraj do fondu vloží shodně po pěti milionech. Ludmila Claussová z národní kanceláře Czech Film Commission vznik fondu kvituje: „Zkušenosti ze světa dokládají, že místně zakládané fondy skutečně dokážou do regionu přitáhnout filmaře a jejich působením posílit regionální ekonomiku tím, že během natáčení tvůrci využívají místní služby a krátkodobě zaměstnávají obyvatele. V praxi to znamená, že regionální dotace je v daném místě také utracena, filmaři ji 'nevyvážejí' mimo region.“ „V neposlední řadě může být v případě divácky úspěšného audiovizuálního díla důsledkem natáčení i příliv výletníků, takzvaná filmová turistika, což je dnes často skloňovaný pojem,“ dodává Claussová.

Kontakt pro více informací: Filmová kancelář Brno, c/o Turistické informační centrum města Brna, Ivana Košuličová, kosulicova@ticbrno.cz, tel.: 773 771 556

Štítky